Pages

GilaPena

Gila kami bukan sebarang gila. Gila kami, memang kaw-kaw punye. Himpunan kegilaan yang wujud di dalam dunia ini dan berani melimpahkan sendiri maksud 'kegilaan' bagi kami. Kami merembes idea dari minda gila kami. Jika anda juga golongan yang gila seperti kami, salurkan entri gila anda ke kotakpenulisgila@gmail.com. Jika cukup gila, kami siar.

20130212

ulama kuda kerajaan...puiiiiii3


Jika rasulullah sendiri tidak berhak meminda al-Quran,tidak juga rasulullah berhak meminda hukum-hukum syarak yang ada di dalamnya.Tetapi realitinya zaman ini semakin ramai manusia yang berani mendabik dada meminda hukum hukum Allah.
Kita lihat kembali ke masa lampau yang mana kita semakin lupa akan sejarah islam.Mustafa Kamal Attartuk merupakan manusia biadab yang meruntuhkan system khilafah yang terakhir di turki.Beliau mempunyai  ramai balaci atau kaki ampu yang bertopengkan nama ulama yang mengiyakan semua tindakan pemerintah.Shah Iran yang kuat bekerja meruntuhkan islam akhirnya diruntuhkan imam Khomeini.Si mangkok shah iran ini juga mempunyai kaki bodek dan lelaki bacul yang bergelar ulama yang sentiasa mengiyakan kata kata sang mangkuk shah iran.Selain itu, Jamal Abdul Nasir,manusia jenis ini sangat terkenal dengan kekerasan menindas pergerakan dan perjuangan islam.Manusia jenis ini juga mempunyai golongan ulama bacul yang mengiyakan kata kata yang diucapkannya.

Ulama jenis ini menganggap bahawasanya perjuangan menegakkan islam di bawah pemerintahan sekular adalah satu bentuk penderhakaan,pemecah belah masyarakat dan penderhaka.Adakah anda perasan ada ulama jenis ini di bumi Malaysia?

Adapun perjuangan menegakkan Negara islam merupakan impian wajib yang ada di setiap lubuk hati mukmin dan muslim yang suci.Sejarah juga membuktikan bahawa kerajaan islam di Andalusia Berjaya ditegakkan walaupun umat islam adalah umat minoriti di Negara itu.Malaysia ini majoritinya islam mengapa kita fobia dengan idea menegakkan Negara islam?menegakkan Negara islam itu wajib.Negara islam ialah Negara yang menggunakan sepenuhnya system islam.bukan hanya sekadar ambil separuh dan tolak separuh.jelaslah bahawasanya Negara Malaysia bukan sebuah Negara islam dan menentang kerajaan Malaysia bukanlah satu jenis pengkhianatan di sisi islam.

Sejarah islam dahulu telah menyaksikan bagaimana ketika pemerintahan saidina Ali R.A berlakunya pemberontakan yang diatur oleh puak khawarij.Ya ini benar satu penderhakaan kerana pemerintahan sadina Ali itu adalah pemerintahan yang adil serta berlandaskan al-Quran dan al-Hadis secara total.Tetapi adakah kerajaan Malaysia ini adalah sebuah Negara yang sama cara pemerintahannya dengan pemerintahan saidina Ali?

Dalam hal ini saidina Ali telah menghantar Abdullah bin Abbas untuk bersemuka dengan puak khawarij dan berdebat dengan puak kahwarij ini.jika puak khawarij kalah berdebat dan masih mahu terus melakukan pemberontakan maka pihak kerajaan sedia memerangi mereka.
Sekian lama kerajaan Malaysia mengecam ilmuan islam di Malaysia,musa hitam selepas berlakunya peristiwa memali mengaskan dan mengancam tok tok guru supaya jangan menjadi pelampau agama.dan mengatakan bahawa Jemaah di kampong memali adalah golongan komunis dan telah Berjaya diselesaikan katanya di hadapan pemberita dalam dan luar negeri.

Kerajaan menginginkan ulama masa kini hanya mengajar tentang haid dan nifas di masjid masjid.mereka mahukan golongan ulama yang mengiyakan apa jua tindakan mereka.mereka tidak mahu ulama yang bercakap tentang soal pemerintahan islam,ketidak adilan dan soal kenegaraan yang berlaku masa kini.kejayaannya,lihatlah majlis fatwa kebangsaan pernahkah mereka mengeluarkan fatwa terhadap mangsa ISA?penahakan majlis fatwa mengeluarkan fatwa atau menasihati kerajaan supaya menghentikan akta zalim ini?lemahnya iman kita,mengaji hingga PHD, duduk di dalam pejabat berhawa dingin sambil bersongkok tinggi,mempunyai pangkat yang tinggi dalam majlis fatwa tetapi masih takut menyatakan kebenaran.

Aku juga ingin menyatakan kebosanan terhadap segelintir ustaz yang asyik mendendangkan irama perpaduan.aku sudah muak,bagi aku ustaz jenis begini elok bersara dan pergi sertai rukun tetangga kerana mahu menguatkan perpaduan dan jangan duduk di medan ilmu jika takut menebarkan kebenaran.mana tidaknya kuliahnya hanya berkisar tentang hadis dan ayat al-Quran yang berkisarkan kewajipan taat kepada pemerintah tetapi tidak pernah menyatakan hadis dan ayat al-Quran yang menyatakan tentang kewajiban menentang pemerintah zalim..APA JENIS BENCANA INI???

- O K A M A

No comments: